Thalys introduceert nieuwe 3de reisklasse & nieuwe tarieven na de zomer

Om nog beter in te spelen op de vragen van haar klanten en de ontwikkeling van de Europese mobiliteit een duwtje in de rug te geven, lanceert Thalys na deze zomer een nieuw aanbod dat voor ieder wat wils moet bieden. Dat aanbod bestaat uit een nieuwe indeling in 3 reiscategorieën: Standard, Comfort & Premium. De huidige opsplitsing tussen “Comfort 2” en “Comfort 1" verdwijnt dus binnenkort volledig. De nieuwe categorie "Standard" zal mikken op passagiers die de beste prijs/kwaliteit willen, zonder extra's. Uitgezonderd WIFI dan want die is al sinds vorig jaar voor alle Thalys passagiers gratis aan boord beschikbaar. Er blijft voor hen ook een restauratiewagen beschikbaar waar snacks & drank kunnen worden aangekocht. "Comfort" biedt hetzelfde, maar passagiers genieten daarbij van maar liefst 30% meer ruimte& rust (inclusief ergonomische stoelen en ruimere tafeltjes). "Premium" tenslotte mikt op zakenreizigers en vaste klanten door een uitgebreide service van maaltijden en snacks aan de stoel geserveerd, een internationale krantenkiosk, versterkte WIFI, toegang tot de lounges, enz. Met het nieuwe aanbod wil Thalys haar bezettingsgraad optimaliseren en bevestigt ze haar streven om alle doelgroepen te vervoeren, ook door sterk in te zetten op zachte prijzen. In deze context verbindt Thalys zich er bv toe om het aandeel aan kleine prijzen (dwz tickets aan max 40 Euro per traject) van 25% naar 30% op te trekken (lowcostpoot "Izzy" blijft ook bestaan). Thalys vervoerde vorig jaar maar liefst 6,7 miljoen passagiers. In 2018 wil het bedrijf de kaap van 7 miljoen passagiers overschrijden. Tickets voor de nieuwe klasses zijn vanaf 12 september te koop. (foto @ Thalys)